Forum - Forum-tråd: What we saw

What we saw

  • ★★★★★★0

    Ghostbusters: Afterlife

    Den originale Ghostbusters var en herlig spøgelseskomedie - som dog næppe havde overlevet så længe, hvis det ikke havde været på grund af det geniale design og merchendise - og ikke mindst Ray Parker Jr.'s legendariske musik.

    2'eren var ikke helt så veloplagt - og udgaven fra 2016 var direkte tåkrummende.

    Heldigvis blev det ikke seriens endeligt - Jason Reitman, søn af seriens første instruktør,  har overtaget staffeten efter farmand, Ivan Reitman - på en måde som både peger fremad, men også har stor kærlighed til originalen.

    Der er lidt en "Stranger Things" møder Ghostbusters, følelse - understreget af at Finn Wolfhard (fra netop Stranger Things) er en del af castet.

    Historien starter langt ude på landet, hvor vi møder Dr. Egon Spengler (som oprindeligt blev spillet af afdøde Harold Ramis - men her optræder i en animeret udgave).

    Af forskellige årsager tvinges hans datter og hendes to børn til møde op på gården - og det bliver hurtigt tydeligt at æblet ikke falder langt fra stammen, for Egon's børnebørn.

    De evner skal der snart blive brug for spøgelsesverdenen er i den grad ved at åbne sig igen, med masser af løjer - og noget genbrug fra originalerne.

    Den sidste del er klar fanservice - også diverse epiloger, efter filmen.

    Samlet er det en stor kærlighedserklæring fra Jason til far Ivan - og den film han som en lille knægt gik rundt blandt kulisserne af.

    Den får samlet samme karakter, som originalen fordi den lykkedes så godt med det der var målet med det hele.

    8/10

    Wayne18-02-22 10:47

  • ★★★★★★0

    Jeg ser X-faktor, hver fredag (når det er muligt) - og nyder det for det meste :-)

    Wayne18-02-22 10:49

  • ★★★★0

    Indrøm dog du nyder at se det;)

    Måske lidt, Blackmann :)

    Babo18-02-22 11:03

  • ★★★0

    6 og 9 og så en på snart 2, men hun så den ikke :) Wall-e har vi prøvet, men mener at huske den kedede dem lidt, særligt de første 45 min. Da synes jeg de følte, der ikke skete så meget. Personligt er den også bedst de første 45 min, og herefter bliver den konventionel, men stadig god. Men vi har stadig Up og nogle andre tilgode. 

    Okay, så skal det ikke være for svært og uhyggeligt. Vi havde god glæde af feks. El dorado, Bee movie, shrek, bennys badekar, rio, monsters ink. Ice age, croods, Bolt og ellers det meste disney og pixar og dreamworks. Hvis de kan tåle lidt uhygge og det kan de vel hvis de kan tåle E.T så også Narnia filmene pg Peter Pan (2004), der er meget charmerende samt den oversete men fremragende Manolos rejse ( book of life), der også er genial til voksne imo.

    god fornøjelse, kan anbefale at se film med ungerne, det har vi gjort fast med dem hele livet og derfor nyder de stadig at se film med deres far. Kvalitetstid :)

    Gormanden18-02-22 15:46

  • 0

    Som optakt til Lakrid Pizza, nappede jeg  Hard Eight og Phantom Thread. To PT-film jeg endnu ikke havde set.

    Hard Eight, eller Sydney, lider under et svagt plot og lidt svage karakterer. Dialogen er endnu ikke helt skarp, men grundstenene til en kommende mester-instruktør anes. 
    Man ser tydeligt inspirationen fra Altman og Scorsese. En stil der blev bygget videre på i PTs næste to film.

    3/6

    Phantom Thread

    Hr. Anderson har fundet sin egen visuelle stil. Han er vitterligt blevet en sand mester. Filmen handler om en skrædder, med fokus på forholdet til hans unge muse. Lewis spiller hovedrollen, ganske afdæmpet, men med vanlig karisma. Tempoet er langsomt, men kærlighedshistorien er dragende og ret, hmmm, anderledes…

    5/6

    Fubar18-02-22 17:10

  • ★★★★1

    Hero, 2002

    Tiltrængt gensyn. Havde sgu glemt hvor god den egentlig var. En nærmest filmisk symfoni af billeder og lyd. Så meget, at jeg bagefter måtte gense nogle udvalgte sekvenser. Meget kompakt, struktureret godt og simpelthen eye-popping artistisk bedrift. 

    9/10

    Babo18-02-22 18:58

  • 0

    Hero, 2002

    Tiltrængt gensyn. Havde sgu glemt hvor god den egentlig var. En nærmest filmisk symfoni af billeder og lyd. Så meget, at jeg bagefter måtte gense nogle udvalgte sekvenser. Meget kompakt, struktureret godt og simpelthen eye-popping artistisk bedrift. 

    9/10

    Fsntatisk film. Tror ikke jeg har ser den i snart 15 år. Men jeg var helt fortabt i den i mine unge år, så den MANGE gange. 10/10 herfra. Får helt lyst til at gense den.

    Fubar18-02-22 19:56

  • ★★★★★0

    Fsntatisk film. Tror ikke jeg har ser den i snart 15 år. Men jeg var helt fortabt i den i mine unge år, så den MANGE gange. 10/10 herfra. Får helt lyst til at gense den.

    Den officielle sang til filmen var dælme også cool...

    youtu.be/wQzn4a5qHT4


    Elwood18-02-22 19:58

  • ★★★★0

    Fsntatisk film. Tror ikke jeg har ser den i snart 15 år. Men jeg var helt fortabt i den i mine unge år, så den MANGE gange. 10/10 herfra. Får helt lyst til at gense den.

    Ja jeg havde heller ikke set den i mange år. Jeg gjorde sgu en plads til den på min liste. 

    Babo18-02-22 20:52

  • ★★★0

    Den officielle sang til filmen var dælme også cool...

    youtu.be/wQzn4a5qHT4


    Øhhh snakker vi spiderman eller kinesisk film?

    Gormanden18-02-22 21:38

  • ★★★★0

    Texas Chainsaw Massacre, 2022

    Selvom den første film fra ‘74 var en skrabet og måske endda til en vis grad hæmmet film af diverse restriktioner omkring hvad der kunne tillades, så blev der alligevel etableret en gennemgående stemning af uro og galskab, til trods for man sjældent så blod. Det var en grovkornet oplevelse, hvor 16mm film bare føjede det ekstra lag. Denne: et meget tidstypisk forsøg på genoplivning, hvor man uhæmmet smider så meget blod og afskårne lemmer, men underligt nok virker det hele mindre effektfuldt. Leathfacer, til trods for nogle ok kills, virker lidt for kløgtig og mangler den, ja barnlighed der ligesom var grundstenen i karakteren. Som en direkte efterfølger til originalen er der også en række forklaringsproblemer - endsige karakterer handlinger, som er tåbelige. Mildt underholdende når der er carnage på skærmen, men jeg synes nu der er kogt meget suppe på et for længst udtørret ben.

    4/10

    Babo18-02-22 22:29

  • ★★★★0

    Øhhh snakker vi spiderman eller kinesisk film?

    Haha, ja 

    Babo18-02-22 22:40

  • ★★0

    Texas Chainsaw Massacre, 2022

    Selvom den første film fra ‘74 var en skrabet og måske endda til en vis grad hæmmet film af diverse restriktioner omkring hvad der kunne tillades, så blev der alligevel etableret en gennemgående stemning af uro og galskab, til trods for man sjældent så blod. Det var en grovkornet oplevelse, hvor 16mm film bare føjede det ekstra lag. Denne: et meget tidstypisk forsøg på genoplivning, hvor man uhæmmet smider så meget blod og afskårne lemmer, men underligt nok virker det hele mindre effektfuldt. Leathfacer, til trods for nogle ok kills, virker lidt for kløgtig og mangler den, ja barnlighed der ligesom var grundstenen i karakteren. Som en direkte efterfølger til originalen er der også en række forklaringsproblemer - endsige karakterer handlinger, som er tåbelige. Mildt underholdende når der er carnage på skærmen, men jeg synes nu der er kogt meget suppe på et for længst udtørret ben.

    4/10

    Rent karaktermæssigt, er vi nogenlunde enige.

    Jeg var en anelse mere positiv over den og gav den 5/10

    Ryder66618-02-22 22:50

  • ★★★★★0

    Haha, ja 

    It was a joke. Fordi sangen har samme titel.

    Elwood19-02-22 00:55

  • ★★★★0

    It was a joke. Fordi sangen har samme titel.

    Fangede den ikke :(

    Babo19-02-22 08:41

  • ★★★★0

    Rent karaktermæssigt, er vi nogenlunde enige.

    Jeg var en anelse mere positiv over den og gav den 5/10

    Jeg er nok tættere på 3/10 end 5/10. Men bus scenen var god. For nogen der laver en Chainsaw og endda en efterfølger, virker den ret fornærmende overfor originalen og ligner faktisk mere en Jason film. 

    Babo19-02-22 08:53

  • ★★★★★0

    Jeg er nok tættere på 3/10 end 5/10. Men bus scenen var god. For nogen der laver en Chainsaw og endda en efterfølger, virker den ret fornærmende overfor originalen og ligner faktisk mere en Jason film. 

    Jason film? Nu skal jeg se den!

    David Lund19-02-22 09:30

  • ★★★★0

    American Graffiti


    Hvor var det dog et skønt tilbageblik på de tidlige 60’erne. Plotmæssigt ikke det store, men man savner intet da både karakterer og situationer er omhyggeligt tegnet. Lucas glider ubesværet kameraet rundet mellem forskellige karakterer med lige fordeling af vægt. Det er svært at gøre og intet her indikerede nogensinde på Lucas sidenhen fik en blodprop og skrive de famøse ord om ‘I dont like sand’ :) Men hvor er det et herligt sted at være, en sommeraften, tunede biler der suser i gaderne, herlig musik, druk… ja, man genkender sig selv i billedet. 

    9/10

    Babo19-02-22 09:44

  • ★★★★0

    Jason film? Nu skal jeg se den!

    Ja.. men den har ikke det morskab, som F eks freddy vs Jason. Men tror du vil nyde filmens gore. Jeg kunne langt bedre lide Evil Dead remaket.

    Babo19-02-22 09:46

  • ★★★★0

    I må kigge på rette funktionen, Moovy :)

    Babo19-02-22 09:47

  • ★★★★★0

    I må kigge på rette funktionen, Moovy :)

    The Internet's not written in pencil, Babo, it's written in ink.

    Elwood19-02-22 10:25

  • ★★★★0

    The Internet's not written in pencil, Babo, it's written in ink.

    :D

    Babo19-02-22 10:41

  • ★★★★★0

    :D

    :) ku ikke lade være.

    Elwood19-02-22 11:21

  • ★★★★★★0

    Pil (2021)

     

    Fransk tegnefilm, der mest føles som en ”paint by numbers”, med dens tilgang til eventyret om den hjemløse pige Pil, der ender med at redde det Kongerige hun bor i.

    Der er såmænd masser af tempo, sjove optrin, en sej hovedrolleindehaver og det hele er nydeligt lavet. Men der lægges aldrig noget nyt eller overraskende til og selv om narrativet fungerer, så optimeres det ikke inden for de rammer genkendelighed det foregår i, så man som tilskuer alligevel er helt blæst bagover af underholdningen. Men man er dog så konstant mildt underholdt, trods alt.

     

    Bedømmelse: 6/10

    T. Nielsen19-02-22 13:45

  • ★★★★0

    Min filmbuddy og jeg kører lidt Wes Craven igennem, her i ferien. Vi genså A Nightmare on Elm Street. Den er egentlig godt fundet på, selvom jeg ikke helt synes Craven har styr på sine egne spilleregler, men hans film er ofte økonomiske og afvikles ret effektivt uden meget BS. Det er ikke uhyggeligt må jeg tilstå, men mere sjovt. 

    7/10

    Babo19-02-22 14:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen