Min stemme gik til The Last Crusade. Den film står virkelig stærkt for mig, for det var en af de første film, jeg fik lov at se i Hadsund Bio. Dagen efter i skolegården, var der sågar nogle der prøvede at efterligne hans salto til sidst i filmen :-D
Min stemme gik til The Last Crusade. Den film står virkelig stærkt for mig, for det var en af de første film, jeg fik lov at se i Hadsund Bio. Dagen efter i skolegården, var der sågar nogle der prøvede at efterligne hans salto til sidst i filmen :-D
MadMartigan20-02-17 19:27
3/10
1941
The Lost World: Jurassic Park
4/10
The Adventures of Tintin
Hook
The Terminal
War of the Worlds
5/10
Duel
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
Munich
Saving Private Ryan
The Sugarland Express
War Horse
6/10
A.I. - Artificial Intelligence
Always
Amistad
Indiana Jones And The Temple Of Doom
Jurassic Park
7/10
Close Encounters of the Third Kind
Lincoln
Minority Report
8/10
Bridge of Spies
Catch Me If You Can
The Color Purple
E.T. the Extra-Terrestrial
Indiana Jones And The Last Crusade
Jaws
9/10
Empire of the Sun
Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
Schindler’s Liste
Og af 9'erne, er Schindlers Liste min favorit efterfulgt af Empire of the Sun :)
Wauw Guldager, hvis ikke engang Steven Spielberg kan høste en eneste topkarakter - hvem ka' så???
Og at Indy 4 er fra samme hylde som "Saving Private Ryan" må du altså længere ud på landet med ;-)
"Empire of the Sun" burde jeg snart gense, var vild med den i mine yngre dage.
Oberst Kurtz20-02-17 21:34
3/10
1941
The Lost World: Jurassic Park4/10
The Adventures of Tintin
Hook
The Terminal
War of the Worlds5/10
Duel
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
Munich
Saving Private Ryan
The Sugarland Express
War Horse6/10
A.I. - Artificial Intelligence
Always
Amistad
Indiana Jones And The Temple Of Doom
Jurassic Park7/10
Close Encounters of the Third Kind
Lincoln
Minority Report8/10
Bridge of Spies
Catch Me If You Can
The Color Purple
E.T. the Extra-Terrestrial
Indiana Jones And The Last Crusade
Jaws9/10
Empire of the Sun
Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
Schindler’s ListeOg af 9'erne, er Schindlers Liste min favorit efterfulgt af Empire of the Sun :)
Har kun set Empire of The Sun én gang, men den rørte mig ikke for alvor. Ambitiøs, javist -men jeg synes ikke rigtig at filmen nåede udover rampen og havde er ordentligt klimaks. Da Bale endelig genforenes med sine forældre, husker jeg, at jeg ikke rigtig blev berørt. For mig var filmen blodfattig- men med enormt potentiale. Måske den ville vinde ved endnu et gensyn...
Thomas Fenger20-02-17 21:24
Raiders of the Lost Ark med the The Last Crusade et hestehårs bredde efter. Og så Jaws. ☺️
Oberts Kurtz:
Det kan:
Jeg synes Saving Private Ryan er meget overvurderet. Alt efter landgangscenen er over-the-top følsesporno...
Og Spielberg x 3+ det løse :)
Den følger jeg op på Babo og forhøjer med Spielberg x 5 + det læse:-)
T. Nielsen21-02-17 08:23
Jeg holder mig til 3-4 stykkers topkarakter til Spielberg =)
David Lund21-02-17 09:01
Ligesom herr Guldager, har jeg heller ikke givet nogle topkarakterer til Spielberg.
"Raiders of the Lost Ark" er også den eneste af hans film jeg ville give topkarakter.
Jeg smider lige alle de Spielberg film jeg har set, med en rating og/eller en kommentar. Mine ratings er ikke ændret siden jeg sidste så filmen:
2016: The BFG – 6/10 (Jeg var ikke voldsomt imponeret, den har sine (store?) problemer. Men der er momenter af god underholdning og magisk eventyr. Ikke en jeg ser igen for min skyld)
2015: Bridge of Spies – 7/10 (Solid, stemningsfuld og momenvist spændende, hvor den smukt rammer en tid og Spielberg atter rammer sine humanistiske pointer. Intet stort, men den fungerer. Kunne måske finde på at se den igen en skønne dag)
2012: Lincoln – 5/10 (gabende langtrukken, uinspirerende og flad. Flot lavet og en enkelt gang eller to er den lige ved at komme under huden på en. Burde den have en chance mere?)
2011: War Horse – 5/10 (Ekstremt flot lavet egentlig, men sikken en gang Lassie sødsuppe. Heste piger og drenge vil måske elske den. Hvis mine piger vil se den, så ser jeg den, men ellers ikke)
2011: The Adventures of Tintin – 8/10 (Herligt underholdende take på Tintin, hvor Spielberg atter rammer formen som eventyrlig fortæller udi tempo og fart. Har jeg set 2 gange)
2008: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull – 6/10 (Den forhadte 4 film, hvor så meget rammer helt forkert at det ikke er til at fatte. Jeg finder den stadig ikke så slem som dens rygte. Dertil har jeg Ford som Indy for kær og der er også scener undervejs, der faktisk er ret gode. Jeg har set den 3 gange tror jeg)
2005: Munich – 7/10 (Vellavet og spændende, men taber mod slut, hvor den føles ufokuseret. Har set den 2 gange. Sidste gang for ikke så længe siden)
2005: War of the Worlds – 7/10 (Fantastiske effekter og vilde scener, der løfter op. Spielbergs lidt firkantede syn på familien og en plat slutning, trækker ned. Set 3 gange, sidste gang for ikke længe siden)
2004: The Terminal – 3/10 (Spielberg’s værste . Pladderhumanisme og sødsuppe komedie tilsat forsøg på meningsfuld drama. Set da den kom frem)
2002: Catch Me If You Can – 5/10 (Havde glædet mig, men blev skuffet. Den fangede mig aldrig helt. Men burde nok se den igen, da den kun er set i biografen)
2002: Minority Report – 8/10 (Set 2-3 gange. Der er lidt små irritationsmomenter, men ellers er det en vellavet og velsmurt sci-fic film med en spændende fortælling. Set for nylig)
2001: Artificial Intelligence: AI – 6/10 (Har sine store visioner og pointer, men helt så Kubrick’sk som den burde være, er den dog ikke. Nuvel, Spielberg er sin egen, men han ramte mig ikke helt med denne. Men kun set en gang for mange år siden, så skal selvsagt have en ny chance)
1998: Saving Private Ryan – 10/10 (Det er snart lidt år siden jeg sidst har set den, men den er set 3-4 gange og jeg har fundet den mesterlig hver gang)
1997: Amistad – 8/10 (Har kun set den dengang den udkom til hjemmebiografen og fandt den overraskende god)
1997: The Lost World: Jurassic Park – 6/10 (Oprindeligt elskede jeg den, men efter 2-3 gensyn, syne sjeg den falder igennem på en del punkter)
1993: Schindler's List – 10/10 (Jeg har før set film af denne art, der måske har rørt mig, men dette var første gang, at en film vitterligt fik mig til at tænke. Hvorfor, hvordan og hvad er ondskab. Har pudsigt nok vist aldrig genset den siden den kom frem…Eller måske en enkelt gang, for snart mange år siden så. Husker det ikke?)
1993: Jurassic Park – 9/10 (holder stadig et tårnhøjt niveau og er vildt underholdende og også spændende, selv efter 4-5 gensyn. Har sidst set den for nylig)
1991: Hook 6/10 (Fandt den virkelig god, da jeg så den dengang den kom frem. Et enkelt gensyn eller to, har trukket ned. Det er dog mange år siden jeg sidst så den)
1989: Always – 5/10 (Har set den, dengang den kom frem og fandt den sød, men lidt kedelig)
1989: Indiana Jones and the Last Crusade – 10/10 (Actioneventyr Supreme…Set 5-6 gange. Sidste gang, for ikke så længe siden!)
1987: Empire of the Sun – 7/10 (Godt solidt drama, men fortællingen kan sine steder forekomme mig lidt træg. Har set den engang og det er faktisk kun få pr siden)
1985: The Color Purple - 8/10 (Oprindeligt da jeg så den i biografen, en film jeg ratede max og fandt var et mesterværk. Har set den 2 gange siden og sidst for et par år siden og måtte konstatere at den måske var lidt rigeligt patosfyldt sine steder. Stadig et hamrende godt og meningsfyldt drama dog)
1984: Indiana Jones and the Temple of Doom – 8/10 (Da jeg så den I biografen, fandt jeg den næsten bedre en Raiders. Jeg havde aldrig set en film med så meget tryk på. Efter 5-6 gensyn, sidst for ikke så længe siden, må jeg dog erkende at Lucas/Spielberg’s ”over-the-top” næsten anarkistiske anden film om Indy, kun er tæt på det fantastiske. Der er enkelte ting der i dag irriterer mig lidt)
1982: E.T. the Extra-Terrestrial – 9/10 (Set 3 gange, hvoraf de to var i biografen. Sidste syn var ved dens repremiere, hvor pistoler vistnok var byttet digitalt ud med lommelygter. Det ænder dog ikke på at historien er så absolut begavet, smuk, sjov og voldsomt underholdende)
1981: Raiders of the Lost Ark – 10/10 (Den film jeg har set oftest I mit liv. Måske 25 gange…..)
1979: 1941 – 5/10 (Spielberg’s udskældte komedie er rodet og proppet, men måske bedre end sit rygte. Mener jeg har set den 2 gange, men måske er det kun en. I så fald er det MANGE år siden, for så er det i 80’erne)
1977: Close Encounters of the Third Kind – 10/10 (Har haft den som en personlig favorit siden jeg første gang så den engang i første halvdel af 80’erne, vistnok i det der hed ”speciel edition”….Uanset, der findes jo hvad….2-3 cuts af den, så elsker jeg den og har set den mange gange igennem årene. Sidste ligger dog snart 6-7 år tilbage)
1975: Jaws – 9/10 (Har set den måske 4-5 gange og den er næsten kun blevet bedre hver gang. Det er efterhånden nogle år siden sidst tror jeg dog)
1974: The Sugarland Express - 5/10 (Har kun set den en gang og det er mange mange år siden, så min rating er nok skudt i blinde, dengang jeg ratede den på IMDb mange år efter. Husker den, men husker den ikke som noget særligt)
1972: Something Evil (TV Movie) – 4/10 (Husker ikke meget af denne, men mindes den var ret skuffende. Har kun set den engang for mange år siden i Tv)
1971: Duel (TV Movie) – 7/10 (Effektiv og skåret ind til benet, så det er næsten ren spænding. Har set den 2-3 gange. Sidste engang omkring 2004-06 sammen med Babo)
T. Nielsen21-02-17 10:12
Den følger jeg op på Babo og forhøjer med Spielberg x 5 + det læse:-)
Det er heller ikke helt usandsynligt :) Nogle titler skifter lidt, som SPR - som den ene dag er 9 og den anden 10 :)
Det er heller ikke helt usandsynligt :) Nogle titler skifter lidt, som SPR - som den ene dag er 9 og den anden 10 :)
Sådan kan jeg også godt have det med den. Altid mesterlig, men der er noget i selve historien der indimellem fortæller mig at 9/10 er rigeligt.....Så små 10/10;-)
T. Nielsen21-02-17 10:45
Sådan kan jeg også godt have det med den. Altid mesterlig, men der er noget i selve historien der indimellem fortæller mig at 9/10 er rigeligt.....Så små 10/10;-)
Der er nogle småting, men det kan man finde ved alle film, så det handler om, hvorvidt man kan 'leve med' de skønhedspletter en film kan have, eller ej. En 10/10 behøver jo ikke være en perfekt film, selvom jeg tit har diskussionen med en filmven :)
Og dem jeg ikke har listet, trænger til et gensyn og enkelte har jeg til gode.
Guldager, tak for klar tale! (....og de andre bidrag).
Men jeg er fortsat rystet ;-) Du sniger dig simpelthen op til et (ÉT!) fuldt hus til Scorsese? Mercy, mercy, mercy....
Oberst Kurtz21-02-17 13:04
Guldager, tak for klar tale! (....og de andre bidrag).
Men jeg er fortsat rystet ;-) Du sniger dig simpelthen op til et (ÉT!) fuldt hus til Scorsese? Mercy, mercy, mercy....
Det er jo altid svært at diskutere skalaen, når den defineres forskelligt fra person til person. Vi kan i grunden ikke bruges hinandens tal til en skid :)
Oberst Kurtz: Jeg er generel meget nærig med 10'erne, så det er nok bedre at se på de film, jeg har givet 9 også. Så er der i alt 5 til Scorsese.
Af de 3507 film jeg har registreret, jeg har set, har 42 fået 10...så det sker ikke ofte :)
Guldager:
Alt i orden - der skal sgu også være plads til nærigrøvene :D interessant i øvrigt at du så dobler op med Aronofsky, en instruktør der altid giver mig noget med hjem - så der er jeg nysgerrig....hvilke to?
Oberst Kurtz21-02-17 14:15
Jeg forstår SLET ikke den her afstemning. Hvor er The Goonies??!?!?! :-)
By far den film jeg har set flest gange. 30 gange gør det nok ikke, over de sidste 30 år :-D
Jeg forstår SLET ikke den her afstemning. Hvor er The Goonies??!?!?! :-)
By far den film jeg har set flest gange. 30 gange gør det nok ikke, over de sidste 30 år :-D
Fantastisk film men Spielberg har ikke instrueret den. Hvis vi skal smide alle de Spielberg'ske skriverier på, ville jeg muligvis have stemt på Poltergeist.
David Lund21-02-17 16:09
Jeg forstår SLET ikke den her afstemning. Hvor er The Goonies??!?!?! :-)
By far den film jeg har set flest gange. 30 gange gør det nok ikke, over de sidste 30 år :-D
Den mangler nok mest fordi det ikke er en film Spielberg har instrueret ;)
Edit: Havde ikke set Davids svar.
Oberst Kurtz - Requiem For A Dream og The Fountain(som folk ofte ikke kan lide).
"og The Fountain(som folk ofte ikke kan lide)"
Så var der da lidt at enes om - det er min Aronofsky-favorit ;-)
Oberst Kurtz21-02-17 19:25