Kald mig gammeldags, men det håber jeg sgu ikke bliver en realitet.
Ny tjeneste (måske) på vej, der bringer de nyeste biograffilm hjem i stuen
Den amerikanske iværksætter Sean Parker, der har haft en finger med i spillet på både Facebook og Spotify, har for nyligt annonceret planerne for sit nyeste projekt. Den nye tjeneste, der har fået navnet Screening Room, skal bringe de nyeste film hjem i stuen samtidig med biografpremieren. Tjenesten vil være baseret på en dekodningsboks, og man forventer en pris på omkring 50 dollars (ca. 335 kr.) pr. film. En del af indtægterne vil så blive betalt i kompensation til biografkæderne.
Det er selvsagt uvist på nuværende tidspunkt, hvornår eller om tjenesten bliver en realitet, men ifølge Variety har firmaet en række prominente navne som Peter Jackson, J.J. Abrams, Brian Grazer, Ron Howard og selveste Steven Spielberg blandt støtterne. En række studier har også udvist interesse i projektet. Der er dog også flere, der udtrykker skepsis, så det virker som minimum sandsynligt, at Screening Room vil skabe lidt bølger i Hollywood.
Der er endnu ingen detaljer om, hvordan Screening Room kommer til at fungere på den tekniske side, men Sean Parker og Co. lægger stor vægt på sikkerhed imod piratkopiering, hvilket har en let ironisk klang, da han selv i sin tid startede karrieren med at grundlægge den ulovlige musikdelingstjeneste Napster.