Anmeldelse: Love Life – Sæson 1 (C More)

Som slutprodukt mangler Anna Kendricks "Love Life" ambitionen og viljen til at udforske kærligheden og dens komplekse væsen.

Ingen tvivl om, at kærlighed er et af de mest skelsættende elementer, som indgår i tilværelsen. Et væsen, der kan medføre ekstase af glæde, men også være knusende og destruktiv. Som tidligere set glimrende i eksempelvis Spike Jonzes "Her" og tusindvis af andre film siden mediets fødsel. Dertil er der jagten på kærlighed, ønsket om tosomheden eller bare et one night stand, som blandt andet HBO-klassikeren "Sex and the City" har dyrket. Sidstnævnte element er omdrejningspunktet for Sam Boyd og Anna Kendricks nye serie, "Love Life", der også er HBO Max' første originale produktion (tilgængelig på C More her i Danmark). En oplevelse af kærlighed, der desværre klinger hult.

"Love Life" er starten på en antologiserie, hvor hver sæson skal fokusere på en ny hovedperson – med fokus på deres første og sidste kærlighedsforhold og alt indimellem. Med Lesley Manville som fortæller møder vi kvinden Darby (Anna Kendrick), hvis ambition i livet er at møde den eneste ene. Gennem en årrække ses den unge new yorker date adskillige mænd, mens vi ser, hvordan hendes forskellige forhold ikke holder i længden grundet forskellige problemer.

Umiddelbart er der intet galt med præmissen, da jagten på den store kærlighed rummer potentiale for de store op- og nedture. Men Sam Boyd og kompagni (der inkluderer Paul Feig og Anna Kendrick som henholdsvis producer og executive producer) formår kun at komme frem til banale konklusioner, såsom at "kærligheden kommer og går". Lesley Manville gør sit bedste som fortæller, hvor hun elegant beretter om kærlighedens væsen og kommenterer på Darbys følelser, men det er ikke nok til at skjule, at "Love Life" ikke har noget nyt at sige.

Et andet problem ved "Love Life" er dens serieformat. De forskellige afsnit varer cirka en halv time, hvilket for det meste betyder, at et afsnit skal opsummere perioder på enten måneder eller år – samt fortælle hvordan Darby møder sin pågældende flirt/kæreste, og hvordan deres relation ender. Der er slet ikke nok tid til at rumme det hele. Dette til trods for, at new yorkerens eskapader er hovedfokusset på bekostning af hendes vennekreds. Bortset fra enkelte øjeblikke eksisterer de kun for at understøtte Darby. Generelt bliver der skøjtet over detaljerne, hvor jagten på kærligheden forbliver overfladisk.

Det hjælper heller ikke, at Darby er en people pleaser, hvor hun gør så meget for at gøre sine mænd glade, at hun glemmer sin personlighed. Det er en skam, da charmerende Anna Kendrick ellers gør sit bedste sammen med Zoë Chao og Peter Vack. Desværre kan de ikke redde en serie, hvis fundament i forvejen er svagt. Castet fortjener bedre, og Boyd og kompagni skal give mere tid til fortællingen, tage flere chancer og ikke blot gentage overfladiske klichéer.

Til trods for enkelte lyspunkter henimod midten er "Love Life" en tom oplevelse, der mangler kærlighed. Jagten på kærligheden udforskes overfladisk, og der tys til klichéer – alt imens fortællingen skynder sig gennem de forskellige plotpunkter på bekostning af karakterudvikling og personlige indblik. Præmissen er fin, men slutproduktet mangler ambitionen og viljen til at udforske kærligheden og dens kompleksitet. Hvis der kommer en ny sæson, bør Sam Boyd og kompagni genoverveje kærlighedens komplekse væsen, og hvad de vil fortælle med det.

Anmeldelsen er baseret på syv ud af ti afsnit, som kan ses på C More fra 14. juni.

Love Life – Sæson 1 (C More)