Pixars "Luca" er en kæmpe streaming-succes i USA

Efter blot to døgn havde amerikanske Disney+-abonnenter streamet hele 1,57 milliarder minutter af Pixars seneste animationsfilm.

Grundet pandemien har Pixars to seneste, computeranimerede perler, "Sjæl" og "Luca", skippet biograferne og udelukkende udkommet på Disneys streaming-tjeneste, Disney+.

Og i modsætning til andre større, nyere Disney-titler såsom "Black Widow" og "Mulan" har Disney+-abonnenter ikke skullet betale ekstra for at få adgang til "Sjæl" og "Luca". Derfor kommer det ikke som den store overraskelse, at begge film har været kæmpe seermagneter.

Ifølge data fra The Hollywood Reporter, som Screen Rant har kigget efter i sømmene, blev hele 1,57 milliarder(!) minutter af "Luca" streamet i uge 24 (14.-20. juni), hvilket er aldeles imponerende, eftersom filmen først udkom den 18. juni.

Hør også: Moovy Podcast: Spotlight #2 - Pixar og kongerne af animation

Idet "Luca" har en spillelængde på 95 minutter, svarer det til, at filmen er blevet set i sin helhed hele 16,6 millioner gange – alene i USA.

Der blev endda streamet næsten dobbelt så mange minutter af "Luca" i den forgangne måned, som der blev af film #2 på hitlisten: Netflix-komedien "Fatherhood" med Kevin Hart.

Idet Marvels "Black Widow" også blev en stor streaming-succes for Disney, er der ikke meget, der tyder på, at selskabets udgivelsesstrategi vil ændre sig synderligt i den kommende tid.

Her på Moovy fejrede vi i øvrigt udgivelsen af Pixars 24. spillefilm ved at dykke ned i selskabets repertoire i et Spotlight-afsnit af Moovy Podcast, og vi interviewede også "Luca"-instruktøren, Enrico Casarosa, samt flere af filmens garvede animatorer i dette dybdeborende Moovy TV-indslag:

Kommentarer

Pixars "Luca" er en kæmpe streaming-succes i USA

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen