Jeg har set "Don't Look Up". Den var såmænd hæderlig. De andre ved jeg ikke om jeg får set. Tænker, at snupper jeg en omgang Netflix igen, så ser jeg måske Gray Man, nu Johan roser den så skamløst.
Netflix’ brugere har allerede streamet "The Gray Man" i sammenlagt 88,5 millioner timer
Russo-brødrenes actionbrag har givet streamingtjenesten dens femtestørste seertalsweekend til dato.
I dag er det præcis en uge siden, at Netflix' hidtil dyreste film, den stjernespækkede actionbasker "The Gray Man", udkom på streamingtjenesten.
Blot få dage senere annoncerede Netflix hele to fortsættelser: en direkte toer og en gådefuld spin-off. Og nu ved vi, hvorfor Netflix er så ivrige efter at gøre "The Gray Man" til en vaskeægte franchise.
IndieWire har nemlig fået Netflix' seertals data fra sidste weekend, og fra fredag den 22. juli til og med søndag den 24. juli blev "The Gray Man" streamet sammenlagt 88,55 mio. timer.
Læs også: Netflix annoncerer to nye "The Gray Man"-film
Jvf. den sidste officielle optælling har Netflix p.t. 220,7 mio. betalende abonnenter på verdensplan. Og med en spilletid på rundt regnet to timer svarer det altså til, at en femtedel af alle verdens Netflix-brugere – altså knap 45 mio. mennesker – så "The Gray Man" i sin helhed i den forgangne weekend.
"The Gray Man" må dog tage til takke med femtepladsen på listen over Netflix' største seertalsweekender. På førstepladsen finder vi "Red Notice" (148,72 mio. timer) efterfulgt af "Don't Look Up" (111,03 mio. timer), "The Adam Project" (92,43 mio. timer) og "The Kissing Booth 3" (90,86 mio. timer).
Herunder kan I i øvrigt se Moovy TV's interviews med holdet bag "The Gray Man", inklusive de førnævnte Russo-brødre og stjerner som Ryan Gosling, Ana de Armas og Chris Evans: